Hjem » Produktkatalog » Kjøpsbetingelser Min konto  |  Handlekurv  |  Kasse   
Kategorier
 
Handlevogn Mer
..er tom!
 
Kjøpsbetingelser
Kontakt oss

Kjøpsbetingelser
Betingelser

1. Angrekjøp før levering
Hvis du ønsker å kansellere din ordre før den er ekspedert og sendt, kan du gjøre dette ved å ringe kundeservice på 77 18 72 22 eller skrive en e-post til petmonik@online.no

2. Retur etter levering
Hvis du ønsker å returnere en vare etter at den har blitt fakturert og sendt fra KorKomplett.no så er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal våre så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser, derfor finner du viktige utdrag fra angrerettloven nedenfor:

* Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at varen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 11)
* Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
* Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
* Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for varer der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
* Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
* Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Forbrukeren har da plikt til å si fra om dette til selger. (jf. Angrerettloven § 15)
* Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette duker m.m som får trykk og tekst etter kundenes ønsker), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

A . Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, fyller du ikke kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil bli belastet med et gebyr for å dekke KorKompletts frakt og håndteringskostnader av varene. Størrelsen på gebyret er 300 kr.

B. Retur av ordre før den er hentet
Send en epost til KorKomplett og si fra om at du sender tilbake en uavhentet pakke. Gå til postkontoret, betal returporto, påse at postoperatøren fester/vedlegger ditt utfylte angrerettskjema på en forsvarlig måte og returnerer pakken til oss. Angrerettskjema kan du laste ned her.

C. Retur av ordre etter den er hentet
Hent pakken snarest mulig. Fyll ut et angrerettskjema og legg det ved pakken ( Angrerettskjema kan du laste ned her ). Legg alle varer som skal returneres i orginal emballasje, pakk dem forsvarlig inn og send pakken til oss.

Du er selv ansvarlig for returforsendelsen og må betale porto. Forsendelser som ikke sendes som Norgespakke (eller annen forsendelsesmåte som benytter sporing) sendes på eget ansvar. Det krever en aktiv handling fra deg (husk 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11), slik at vi kan behandle saken på en rask og smertefri måte for alle parter iht. Angrerettloven.

3. Kreditering eller Bytte under angreretten
Når en vare er returnert til KorKomplett.no under angreretten, så må vi undersøke og bekrefte at kjøpet/varen er innenfor kriteriene for angrerett. Når retur er ferdig undersøkt (inntil 14 dager etter mottak) og er kvalifisert som en fullverdig retur under angrerettloven, vil vi informere deg enten ved epost eller telefon. Du kan enten få et gavekort/tilgodekort på kjøpesummen eller få ditt tilgodehavende fra KorKomplett.no, minus vårt frakt og ekspedisjonsgebyr, overført til din bank konto i henhold til Angrerettloven §15. Hva du ønsker av disse alternativene, fylles ut i angrerettskjemaet.

4. Reklamasjoner
Før du sender inn din reklamasjon til oss, må du være sikker på at reklamasjonen ikke skyldes noe du selv har gjort. Du må også melde fra til oss og sende oss varen innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen dersom du skal ha rett til å reklamere. Du fyller ut angrerett/reklamasjonskjemaet som er på baksiden av fakturaen, der du krysser av for "reklamasjon", og skriver en kort forklaring på hva du reklamerer på. Videre må du selvfølgelig fylle ut de nødvendige felter slik at vi vet hvem du er, hvordan vi kan nå deg, og om du ønsker tilgodelapp eller pengene tilbake. Dette skjemaet legges ved varen du reklamerer på, pakkes forsvarlig inn og sendes til oss. Du må selv legge ut portoen for å sende denne, men dine utlegg blir dekket av oss om reklamasjonen er gyldig. Alle reklamasjoner må sendes på billigste måte.

KorKomplett.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra KorKompletts side.

Fortsett